FILMSTJÄRNA

Idag har Thai och jag varit filmstjärnor åt Härkila

p1030061

Kjell Lennartson hade lust att följa Thai och mig på en trädskällarjakt.

Vi påbörjade jakten mycket tidigt, då det har varit så otroligt varmt de senaste dagarna.

Marken har varit torr och vittringen sparsam.

Jag hade mer än gärna letat mig till nåt surhål, där fågeln älskar att vistas torra dagar som dessa.

Thai sökte utmärkt och Kjell hängde på med kameran på axeln.

p1030059

Kjell och jag konstaterade att hösten är den vackraste tiden på året!

-Alla färger

-Att jaga

-Känna av lugnet

-Nöjda hundar

-Bästa medicinen för kropp och själ

Vi gick länge utan att hitta fågel, trots Thais otroligt fina sök.

mms_20160920_113325

Men plötsligt händer det!

Thai hittade en liten kull.

Skällde hönan i ca sex minuter, som bestämde sig för att byta träd!?

Det blev ett förnyat och jag lyckades komma inpå ståndträdet och skjuta ned bytet.

p1030064

En ”Oscar” för Thai!

….och Härkila kommer nog inom kort att äga en finsk spets!

Filmen kommer ut i oktober!

14 Replies to “FILMSTJÄRNA”

      1. Har nyss sett filmen via en Facebook länk till Vimeo. Fantastiskt bra film, pedagogisk dialog samt väldigt spännande. Du Miranda är fantastiskt inspirerande och kunnig. Hoppas på mera från dig och Härkila.

        Gilla

Kommentera

