SORG

Är så arg, ledsen och frustrerad….

Tankarna går runt i mitt huvudet, jag går på hög varv, ena stunden är jag glad, nästa ledsen, arg och ledsen igen!

Jag ser dessa jakthundar i hundgårdar som aldrig får vara med sin ”flock”, de bara står där och skäller!!!

Eiko är borta, han är inte i hundgården längre….

aron-o-eiko

Hans hundgård är tom och sängplatsen i köket har Poju tagit över….

Tankarna går bara runt och runt och VARFÖR kommer upp många gånger…

Varför släppte jag Eiko?

Varför håller jag på med detta?

Varför jagade jag, då jag visste att det va ny isen?

Varför min Eiko, och inte gråhunden som aldrig får vara med i flocken o vara ute och jaga?

JA varför?

eiko-o-jag

En vecka har gått, och jag vet fortfarande inte hur jag ska ta mig ur detta!

eiko-o-thai

Snälla, släppa inte era hundar nu, då det är svaga isar!

Tack till alla som har kondolerat via mail, sms, på bloggen m.m.

Eiko satt spår hos många ….

…men störst hos mig….finns ingen hund som Eiko…

sno-eiko

Saknar han oerhört!

4 Replies to “SORG”

  1. ❤️ Låt sorgen ta tid. Att förlora ett husdjur är även att förlora en vän i vardagen, en jaktkamrat och någon som har gjort allt för en utan att kräva nått tillbaka… Sörjer än i dag min Dobby som var särskilt speciell för mig men även Trolle, Krut, Buster, Skott och Mac som är familjemedlemmar och jakthundar som följt mig genom livet. Skickar kramar i det jobbiga du måste igenom. Kram

    Gilla

Kommentera

