Mitt Älskade Vinterland

Det har vräkt ned snön de sista dagarna!

Jag har skottat gården med traktorn i omgångar och idag skottade sonen.

Är så tacksam att han hjälper till.

Trampade skoterspåret både förrgår och idag.

trampa-spar

Passade på att vittja mina fällor.

Älskar verkligen då träden är fyllda av snö. Minns då Aron va liten, då tittade vi på träden och vi skulle tala om för varandra vad träden såg ut som. Det kunde bli va som helst!

Nu vill han inte göra något sådant längre, den tiden är förbi. Nu är det bara EPA:n, skotern och traktorn som gäller.

Att vara med på bild/blogg är något han verkligenavskyr, vilket jag respekterar.

mycket-sno

Poju växer och älskar att vara ute.

Snön älskar han också. Ibland stannar han av och blir brydd då det raser snön ned från träden. Det är bra att vara ute med valpar i olika väder och miljö. De blir bara tryggare.

bus-i-ny-snon

Lek är viktigt och ha en bra förebild, som alltid är snäll.

du-och-jag

Thai är bara helt underbar! Det var Eiko också….

Det blev en ofrivillig fångst i fällan under vittjningen….

ovillig-fangst

….något som man inte kan bli åtalad för, enligt Jägareförbundet.

Några mårdar har jag fått, en Herr Melin samt en Talle Fjant.

Bättre bild på min fällfångst lycka, ska Ni få sedan.

Tunnbrödet är nu bakat och klart inför julen.

tunnbrod

128 kakor har jag bakat ensam. 24 påsar…

Har skänkt bort en del till pensionärer. Känner mig faktiskt lite utslut efter det motionspasset!

sov-gott

Njut av första advent….

trott-olga

Låt inte julförberedelserna ta ihjäl Er!

KRAM

8 reaktioner på ”Mitt Älskade Vinterland

  1. Vi har også fått snø, men nå regner det og det er meldt mye regn. Det blir ikke noe særlig å kjøre på arbeid i morgentidlig i det føret som blir. Fine bilder av hunder og katt. Nybaket tunnbrød er godt, kan ikke bake det selv. God helg til deg og dine. Klem x 3. 😃

    Gilla

  2. Jag hoppas Du är rädd om Dig å inte tar i mer än vad kroppen orkar.
    Jag vill ju Du ska hålla Dig pigg å frisk.
    Angående Bullen så känns det jobbigt, vi får fundera…
    Hade vi bott närmare hade jag gärna kommit å provsmakat Ditt tunnbröd 🙂
    Ha en skön 1a advent, kram

    Gilla

    • Tack fina Åsa för din omtanke 💕 då ens familjemedlem är sjuk, är det jobbigt och det är väl inte underligt 💓 Kom gärna o smaka mitt tunnbröd 😘 Han en fin första advent du och de dina 💕

      Gilla

Kommentera

