Vi Bor Alla Under Samma Himmel

Gick ut en kväll och hämtade in hundarna….

Minus tio grader och stjärnklart….

Stjärnhimmeln tog andan ur mig och jag stod där och funderade, om jag skulle få se detta underbara himlavalv igen.

Gubben och jag hade vid frukostbordet, samma dag, diskuterat dagens nyheter.

– En lastbil tog livet av oskyldiga människor
– Raketer skjuts upp på en idiots ”105 årsdag”
– USA står beredd vid öarna utanför Nord Korea
– Röstningen i Turkiet visar kvinnor med slöja som röstar ja och kvinnor utan slöja  som säger att de hellre vill dö, än att ändra presidentens makt.

Vi lyssnar, ser, analyserar, hatar, älskar, fördömer och grubblar…

Solen går ned överallt, det blir kväll och alla vill sova tryggt.

TRYGGT

Under denna himmel bor vi alla. Vegan, jägare, muslim, kristen, ja, alla….

Ingen har äganderätt på den!

Alla får vi bo under den.

Ingen kan tända och släcka ljusen där.

Ingen kan neka en, att bo där.

Alla får vi bo där!

Under samma himmel ♥

Jag tror inte jag är den enda som har känt så;

liten på jorden

Hur mycket vapen, hat, kärlek, religion och åsikter, som media präntar i oss, så är vi nog bra jädra liten, under detta vackra, men ack så underbara himlavalv.

Va rädd om varandra ♥

 

5 reaktioner på ”Vi Bor Alla Under Samma Himmel

Kommentera

