AVBROTT

Det har hänt en del sen jag skrev sist. Jag har legat på lasarettet med lunginflammation och gått på antibiotika en längre stund, då de inte fick bukt på mina baciller. Att vara sjuk är nog det jag tycker är mest jobbigt i livet.

fyrhjulning

Det finns ju hjälpmedel för att hålla hundarna i form, men jag skulle också vilja hålla mig i form samt vara ute mera än det jag orkar. Det finns alltid ljusglimtar i livet, som får en att orka med Cystisk Fibrose.

holk

Jag behöver så lite för att bli på bättre humör. Målade holkarna (som jag hade fått av Stenmyrans Kennel) i samma färg som Aronskuja och dom är nu uppsatta.

Jag älskar holkar av alla slag ♥

Då jag blev piggare, körde jag två vedlass till en stugägare i byn.

jag i traktor

Det värmer att hjälpa och ge, men jag skall inte sticka under stolen med det, att jag älskar doften av en dieselmotor och vara en aningens ”bondmor” för en dag.

traktor

Fixade även 12 vedsäckar till Rönnbergets Jaktlags älgpass.

vedsäck

Förra veckan var jag så pass pigg, att jag bakade tunnbröd.

baka trunnbröd

Känner mig så glad över att äga en egen bagarstuga i källaren.

kaffepanna

Har faktiskt haft mera dagar med avkoppling och återhämtning än ”måsten”.

Naturen är bästa medicinen för en sjuk kropp och själ.

jag och åsa

Åsa och jag åkte till Hemligtjärna för att koka en kaffepanna och dra några öringar.

jag kokar kaffe 2017

Åsa flugfiskade och jag kastade.

Åsa är duktig på det mesta. Hon är aldrig rädd att ta i, och det känns kul att hon har flyttat till byn, men även att hon kommer att jaga i vårt Jaktlag.

åsa fisker

Vill Ni veta mera om Åsa, klicka HÄR.

Tror jag ska beställa en rävmössa och säl handskar av henne framöver!

Hon är inte enbart en fena på att fiska, men även på att sy mössor och handskar!

åsa med fiskar

Storfiskaren Åsa fick tre öringar….

jag bakifrån

…och jag fick en.

men i vanlig ordning, en vacker sådan.

Sonen och jag var iväg på MC träff.

kollar min bmw

Alltid trevligt att träffa fina gamla vänner med samma intresse; veteran motorcyklar.

Bo och jag

Bosse och jag har känd varandra sen början på 90-talet och vi älskar såklart samma märke. Visst har jag snygga örhängen/blus 🙂

Min älskade Bumse är svårstartad, men då den väl gå, går han!

jag och bmw 2017

(Foto: min fina vän Laila Engstedt från Bollnäs ♥)

Skogen har jag också besökt och det sas på radion att det var så lite mygg!?

mygg

Programledaren kan ju inte ha varit åt skogen. Nio myggor lyckades jag då slå ihjäl på en smäll!

Det blir inte så mycket hjortron som jag hoppades på.

hjortron

Det finns, men det är lång emellan dom.

kart

Blir till att plocka i råa.

Såklart har jag sett kycklingar, men mest orre…..

kyckling

Mitt hjärta fylls alltid av lycka och skratt, då jag ser dessa fjunbollar flyga och träa ♥

älg

Älgar ser jag också nästan dagligen samt rävar.

Den första augusti är den sistnämnda laglig! Då träder viltvårderskan fram.

Sommaren börjar närma sitt slut och trädgården vår blommar för fullt.

Arons farmorsmors rosenbuske blommar så fint och det är så trevligt att plocka en bukett för att ställa på köksbordet.

gammalros

Visst är det vackra rosor?

Va på Åselemarknaden med fina vänner. Åkte hem med kola remmar till Aron, fiskedrag och en kanot. Hoppas jag ska ha mycket glädje av den.

kannot

Annars får jag väl sälja den.

Vill passa på att tacka Chevalier för den fina Anoraken som jag kommer att använda i mitt kommande äventyr.

chevalier

Vill även passa på att önska alla en fortsatt fint slut på veckan.

Imorgon är det jobb och sen är jag ledig några dagar för äventyr.

Va rädda om er ♥

6 reaktioner på ”AVBROTT

  1. Tråkigt att Du varit sjuk, att ligga på sjukhus är ju inget man direkt önskar. Skönt Du börjar känna Dig piggare ❤ Så Du va till Åsele utan att komma förbi hos mig… ja jag förstår, det är inte alltid läge att vara social å hälsa på. kram

    Gilla

Kommentera

