OM DU HADE GÅTT I MINA SKOR

O, va tiden går! Ibland tittar jag på klockan och undrar hur tiden kunnat gå så fort. Det nalkas mot jul och trots att julen inte är min favorit festtid, så har det kommit upp en och annan ljustake och tomte.

Slutet av november låg jag inne på NUS en vecka. Hatar verkligen att vara sjuk, men det är bara att kämpa på!

49C52A41-CD41-4607-9D96-8944E7AEE1FD

Blir dock oerhört besviken då folk i min närhet lägger ut sådana inlägg på sociala medier.

4CCC0438-BC97-40E7-906F-607119C61949

Att denna person dessutom vet vad jag lider av för sjukdom och dessutom jagar i mitt jaktlag, gör det enda ännu mer sorgset. Avundsjuka och oförstånd finns det mycket av i världen. Det man kan göra är att tycka synd om sådana människor.

Försök att gå i mina skor för en dag, så får ni se hur det är att leva/överleva med Cystisk Fibrose. Skulle inte ens vilja att denna person som skrev detta om mig, skulle drabbas av det. Att ha CF, är att konstant RÖRA sig och medicinera. Googla, då kanske Ni förstår.

Efter en vecka på NUS blev det en efterlängtad semester trip till Visby.

551AB931-9E71-4730-AE99-6EBF6AC67070
Nästan en vecka va jag där. Trodde jag skulle sakna fjällen, skogen och hunna, men inte alls. Var nog välbehövligt.
DC8851E6-A393-4C82-91BB-B399E6D71149
En visit hos frissan gjordes….

F9F51079-0C2C-4154-A4A6-CDA9D516EB35

….och motion två ggr. som gav mig rejäl träningsvärk!

F3E067AA-1941-4026-9B74-73ED59E6B626

Att flyga är inte riktig min grej, men det går bättre och bättre.

CF8BE5C1-81FC-4243-9DDA-9323C065C7F3Då jag tittar ut ur flyg fönstret tänker jag på skotertur på kalfjället. Nog är det otroligt likt fjällen ❤️ Då känner jag mig en aningens lugnare.

DF7BB98F-C97E-4FD1-9735-67D4BA2D44ECVäl hemma igen, va det skönt att komma till sin egen säng. Hundarna hade saknat mig med ❤️ Hemma, är hemma. Tack hundvakten för all hjälp.

0DD12E3B-E5DE-4A11-BE50-9783345E855EÄven min kära kamin har jag saknat ❤️

I sociala medier är man också denna månad.

Ett jättefint reportage finns om mig i sista Allt om Jakt och Vapen, för den som vill läsa.

3F11B95A-29DD-4079-85B9-EED35E56A5BAFörsta pimpeltur har jag gjort. Några fiskar blev det. Inte största sorten, men helt ok matfisk.

BCCC8E25-DC83-4246-B5CA-37D7A09243DESkidorna har åkt fram. Härligt att komma ut och trevligt för hundarna ❤️ Längtar till skidturen upp till olika kojor. Det är det absolut bästa med vintern.

350D8FF3-CD3E-408E-B2EA-75FA516FCFC8Jag tränar, tränar och tränar.

5BD0E121-CE58-42E4-A4A4-49758EE30396
Så innan ni sätter Er runt ett skvallerbord eller bakom tangentbordet (där alla känner sig stor o stark), låna mina skor under en längre tid och prova leva mitt liv, så ska vi se hur länge Ni pallar.

Det krävs pannben, vilja, envishet och bra psyk för att klara av det.

DC947EC1-4887-4DB4-A61F-FA21E0A37695Imorgon är det NUS igen och innan jul, Akademiska i Uppsala.

Så jädra roligt har jag mellan varven.

Ha det nu bäst, och tänk Er för då Ni lyssnar på dyngspridare…De som pratar om andra, pratar även om dig, då du inte är i deras sällskap 👍

10 reaktioner till “OM DU HADE GÅTT I MINA SKOR

  1. Hej på dig. Ibland undrar man vad det är för fel på folk, dom måste ju lida av en fruktansvärd avundsjuka och dom har säkert inte varit riktigt sjuk någon gång. Lite märkligt att det kommer från en jaktkompis men det är väl någon gamstrek. Roligt att du hade det trevligt på Gotland och fick rå om dig lite grann, fin blev du i håret och säkert ren efter badet. Jag tror att det är många som inte skulle hålla ditt tempo i skogen och på fjället, jag skulle inte det men man är ju lite äldre och sjuk dessutm. Ha det gott och bry dig inte om dumma kommentarer. Jag tycker du är en slitsam kanontjej fast du är sjuk. Massor med 🤗🤗🤗🤗 ❤️❤️

    Skickat från min iPad

    > 4 dec. 2019 kl. 12:31 skrev SKOGSRÅETS JAKT- & FISKEBLOGG : > >  >

    Gilla

    1. Blev oerhörd sårad, men jag försöker tänka att denna person inte mår bra. Det är synd att hon inte får ha det lika bra som mig. Ibland känner jag att jag inte är ett dugg bättre som lägger ut detta här, men det är inte första gången hon hänger ut mig på FB (där jag inte är med och kan försvara mig) och bland gemensamma vänner med falska anklagelser. Bägaren blir full till slut 😩 Oförstånd och avundsjuka är verkligen en svår sjuka att hantera…kram ❤️

      Gillad av 1 person

      1. Ja vissa personer ska alltid gnälla på något, det är märkligt att dom inte törs säga det direkt till personen i fråga utan bara genom medier Ha det gott och en stor kram till dig.❤️

        Gilla

  2. Hej Miranda! Hoppas att allt går bra på sjukbesöken! Kör ditt race, det mår du bäst av – och det kanske kan reta någon också! 🙂

    Gilla

  3. Texten är min. Den har absolut inget med Miranda att göra. Den handlar om mig. Det jag läste gjorde mig mycket sårad dessutom. Kul att ni diskuterar mig öppet på Mirandas blogg. Jag har aldrig nämt henne. Vi jagar i samma jaktlag och kände igen texten. Men den är helt tagen ur sitt sammanhang och har absolut inget med Miranda att göra. Jag har skrivit om mig själv. Någon hade trott att jag var sjukskriven och jagade. Fast jag var ej sjukskriven. Hur Miranda kommit över mitt inlägg och fått det till att gälla henne förstår jag ej.

    Gilla

Lämna en kommentar