ONCE IN A LIFETIME

Oj vilken vecka!

Har fått gratulationer från hela riket, grannländerna och även från Danmark, Ryssland och Nederländerna!

Ofattbart!

D4178C62-F52F-4A86-98AF-C893B38E832F

Hälsade på några jägare i jaktkojan på lördagskvällen. Varma och stora kramar delades ut och de sa;

-”det är stort, Miranda”.

Då stannade mina tankar av. Är det verkligen så stort eller är det jag som inte fattar något eller tycker det inte är så märkvärdigt?

Jag va ju bara ute på en jaktrunda då jag gick SM:et….

Nu har det gått en vecka och det är nog STORT!

Att vinna ett SM kommer jag nog förmodligen aldrig att göra igen.

Once in a lifetime, sa domaren Kent Renlund, då jag sa att jag inte ville ta förlängning, då jag va rädd att Poju skulle bränna upp tassarna på skaren och jag inte skulle kunna jaga med honom mera, resten av hösten…..

Idag är jag tacksam att han övertalade mig!

Once in a lifetime…..

poju spanar over sjö kväll

Trots min vinst och trots att Poju är en duktig jakthund, så vill jag att ni inte stirrar Er blind på en vinnare som Poju. Det finns mycket duktiga hundar och för att få en duktig hund, måste man lägga ned tid.

Det finns duktiga hundar överallt, kanske ligger den vid dina fötter och sussar. Va inte rädd att gå ett jaktprov, va inte rädd att fråga om hjälp om saker inte fungerar och viktigaste av allt; sluta läsa om alla dessa FB hundar som på bilderna levererar massor av fåglar, men aldrig ses på jaktprov!

Jagar din hund, gå ett jaktprov! Du får belöning för allt ditt arbete och du bidrar till att dokumentera avel på jaktdugliga hundar.

Får ofta kommentaren; – En hund visar va den går för i skogen…..

poju jag fåglar full upplösning

Då brukar jag svara: – om den är duktig i skogen, borde du definitivt gå ett jaktprov!

Ha en fortsatt fin vecka ♥

Här har Ni länkar om Skallkungen 2019 ♥

Vildmarken

Jaktjournalen

Svensk Jakt

Jokkmokks Allmänning

Allt om jakt och vapen

Norrbottens Kuriren

3 reaktioner till “ONCE IN A LIFETIME

  1. Hej Mycket bra skrivet, man undrar hur många fåglar man ser på FB och Instagram? Många av dom skjuts nog på ett inte allt för bra hundjobb eftersom så få går jaktprov. Eller så finns det så många bra hundar. Ha det gott 🤗🤗

    Skickat från min iPad

    > 14 okt. 2019 kl. 12:44 skrev SKOGSRÅETS JAKT- & FISKEBLOGG : > >  >

    Gilla

Lämna en kommentar