ENVIS SOM EN ÅSNA

Innan Skallkungen kände jag mig hängig. Under Skallkungen hade jag feber och mådde inte direkt bra. Direkt efter tävlingen skulle jag på NUS för koll. Provsvaren var dåliga och på två månader hade jag minskat åtta kilo i vikt. Med feber, dåliga provsvar och snabb viktnedgång gav läkaren mig ett ultimatum att jag inte fick skjuta fram nån behandling mera. Min envishet kan va bra i vissa lägen, men ibland går det över till dumhet och det kommer surt efter!

36741869-FB93-45F8-843D-D7435D92BFE1
För en vecka sedan startades iv behandling igen och inhalationer med antibiotika. Blir alltid trött, men mest av allt lite halv sur, då jag blir begränsad och sorgsen att jag blir grå och trist som en mus.

Det sista som överger mig, trots motgångar i sjukdomen, är jaktlusten!

Mellan påkoppling av droppet, hann jag pyrscha lite på rådjur.

2799633C-3F2B-4031-89BF-D7E075F738B4Lyckades smyga mig inpå tre djur och pricka en. Då smällen gick, stod alla kvar. Hade kunnat plocka en till, men nöjde mig med en.

Kråkfällan har jag gillrat i några veckor och även det har gett tilldelning.

(grävlingen sköt jag för Poju och mårdarna är tagna i fällor)

E0875AC0-ED43-491A-B670-2A08797C0CE2Djuren skänkte jag till Trappern i Vilhelmina. En duktig och fin vän.

Många har frågat hur det går med filmen ”Bortom Människobyn”. Den redigeras för fullt och enligt producenten kan det ta tid. Upptill flera år innan den är klar/visas.

Det finns Sneak Peaks på YouTube. Sök Miranda Frings Människobyn, så hittar ni några klipp där.

FA67D80D-C7BD-49F0-B0BC-AC4C785DFBC2
Kom en liten tår, då jag såg filmen på en liten Atos 💚 Va tiden går fort ❤️

Önskar alla en fortsatt fin vecka 💚

12 reaktioner till “ENVIS SOM EN ÅSNA

  1. Hej Miranda. Jag hoppas att du inte är för tjurig och envis så du missköter din sjukdom. Blir du för smal så tappar du orken och det är inte bra. Grattis till rådjuret och sköt om dig. 🤗🤗

    Skickat från min iPad

    > 23 okt. 2019 kl. 08:21 skrev SKOGSRÅETS JAKT- & FISKEBLOGG : > >  >

    Gilla

  2. Tänker på dig ofta. Du är inte bara en jägarinna o trapper utan även en riktig stridis. Kramizar från Margaretha Almberg.

    Gilla

  3. Du är nog en riktig kämpe, det må man då säga. Jag har en bror som lider av idiopatisk lungfibros där prognosen nog är mycket dyster. Han borde nog ha fått lite av din envishet. Och så hoppas jag att du får krafterna tillbaka efter allt du gått igenom denna höst. Samt önskar dig och dina hundar en riktig skitjakt på framtida färder.

    Gilla

Lämna en kommentar